1:7 facts of LifeMede dankzij de campagne ‘Week van het Leven’ van een consortium van prolifeorganisaties die Van 7 t/m 12 november gehouden wordt, is het taboe-onderwerp abortus weer een beetje meer bespreekbaar geworden. Mede dankzij de campagne ‘Week van het Leven’ van een consortium van prolifeorganisaties die Van 7 t/m 12 november gehouden wordt, is het taboe-onderwerp abortus weer een beetje meer bespreekbaar geworden.

1:7 facts of LifeHet Platform Zorg voor het Leven, bestaande uit o.a. NPV, RMU, Schreeuw om Leven, Siriz, VBOK en ook twee politieke partijen: ChristenUnie en SGP, organiseren begin november de eerste ‘Week van het Leven’. De organisaties willen ook aandacht vragen door een reclame­campagne op radio en tv. Door middel van crowdfunding kan iedereen zijn of haar steentje bijdragen.

Radiospotje gekozen

Op de website www.weekvanhetleven.nl kon gekozen worden voor een van drie campagnes.

  1. De eerste campagne 9 + 3 maanden = 1 jaar legt de focus op het feit dat het leven al begint bij de conceptie. De wetenschap heeft onomstotelijk aangetoond dat al bij de bevruchting het volledige DNA van een nieuwe mens aanwezig is. Is het dan geen goed idee om de dag dat een baby 9 + 3 maanden wordt, te vieren?!
  2. De tweede campagne 1 : 7 vermeld een aantal trivia: 1 op de 7 auto's is zilvergrijs, 1 op de 7 gezinnen is niet gewend te ontbijten en 1 op de 7 mensen viert buitenlandse vakantie in Frankrijk. Dan volgt de schokkende constatering dat 1 op de 7 zwangerschappen eindigt in abortus en de opmerking “Laat abortus niet de gewoonste zaak van de wereld worden”.
  3. Campagne drie vraagt na hoeveel weken je eigenlijk moeder bent. Op het moment dat je zwanger probeert te worden, zodra je zwanger bent, als je een dikke buik begint te krijgen, wanneer je kind geboren is of wanneer je kind je ‘mama’ noemt? Deze campagne legt de nadruk op het feit dat je natuurlijk al moeder bent als het in Nederland nog legaal is abortus te plegen.

Met grote meerderheid van stemmen (meer dan 51% van de stemmen) is campagne twee reeds gekozen en het radiospotje is zelfs al opgenomen. Het streven is nu om zoveel mogelijk geld op te halen zodat het spotje veelvuldig uitgezonden kan worden. Op de website kan het spotje reeds beluisterd worden en geld worden gedoneerd: