Kinderen en jongeren worden vaak slachtoffer van dure sms-abonnementen, die ze eigenlijk niet wilden. Stichting Media Rakkers vindt dat daar verandering in moet komen en ontwikkelde interactief voorlichtingsmateriaal voor het basis- en voorgezet onderwijs over slim sms'en.
Kinderen en jongeren worden vaak slachtoffer van dure sms-abonnementen, die ze eigenlijk niet wilden. Stichting Media Rakkers vindt dat daar verandering in moet komen en ontwikkelde interactief voorlichtingsmateriaal voor het basis- en voorgezet onderwijs over slim sms'en.
De campagne is gericht op herkenning, preventie en het stoppen van ongewilde sms-abonnementen. Ook andere informatie rond sms'en komt aan bod. Leerkrachten en ouders krijgen eveneens informatie en praktische tips over sms'en.
Leerlingen van groep 8 van basisschool Parkrijk in Haarlem krijgen komende vrijdag de eerste sms-les. Kamerlid Arda Gerkens van de SP repte ooit over ''boevenpraktijken bij de sms-diensten''. Voordat de eerste sms-les wordt gehouden, krijgt zij het eerste exemplaar overhandigd van het campagnemateriaal Slim sms'en.
De campagne van Media Rakkers is in samenwerking met de Stichting SMS Gedragscode. (nu.nl)