Superbowl advetentie van DoritosEen advertentie van chipsfabrikant Doritos die is uitgezonden tijdens de Amerikaanse Superbowl maakt op ludieke wijze gebruik van een echografie. Niets aan de hand, totdat pro-abortusgroep NARAL als door een wesp gestoken reageert. Een advertentie van chipsfabrikant Doritos die is uitgezonden tijdens de Amerikaanse Superbowl maakt op ludieke wijze gebruik van een echografie. Niets aan de hand, totdat pro-abortusgroep NARAL als door een wesp gestoken reageert.

Superbowl advetentie van Doritos De Amerikaanse Superbowl (de American football-finale die elk jaar in februari gespeeld wordt in de Verenigde Staten tussen de kampioenen van de American Football Conference en National Football Conference) is een van de grootste sportevenementen van Amerika. Het evenement wordt door velen beschouwd als een nationale feestdag. Samen met de UEFA Champions League is het het best bekeken sportevenement ter wereld met meer dan 100 miljoen televisiekijkers!

Vanwege de grote publiciteitswaarde, zijn de dure advertentieblokken al jaren aanleiding voor uiterst creatieve, soms bizarre, soms allerschattigste televisiereclames. Dit jaar valt chipsfabrikant Doritos, ook in Nederland bekend van de driehoek-chips, op door een ludieke advertentie van 30 seconden.

Het filmpje toont een zwangere vrouw die elke dag kan bevallen en die middels een echografie gecontroleerd wordt of alles er goed uitziet. Papa staat er nogal onverschillig bij met een zak Doritos in de hand totdat hij merkt dat de baby in de baarmoeder reageert op de chip die hij in zijn handen houdt. Voor de kloe moet je echt even zelf het filmpje bekijken.

So far so good, zou je zeggen, totdat NARAL, een extreme pro-abortus lobbygroep in Amerika (National Abortion and Reproductive rights Action League) een fast and furious reactie plaatste op Twitter.

De tweet die de Doritos advertentie in één klap een viraal pro-life filmpje maakte

Een vrije vertaling:
#iktrapernietin – die Doritos advertentie met de anti-choice tactiek van het vermenselijken van foetussen en seksistische stijlfiguren als verdwaasde vaders en nerveuze moeders #SB50

Zo schoot de pro-abortus lobbygroep zichzelf behoorlijk in de voet, omdat ze daarmee het filmpje viraal lieten gaan als pro-life filmpje! Intussen is de advertentie op YouTube al bijna 10 miljoen keer bekeken. Op sociale media deed het filmpje het ook goed en waren de reacties, hoofdzakelijk op de domme opmerking van NARAL, vermakelijk.

Op de redactie van Katholiek Gezin trekken we deze dikke dinsdag nog een lekker zakje Doritos chips open…