Een opmerkelijke video is verschenen op YouTube van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Hieron wordt rechtstreeks een oproep gedaan om mee te praten over de toekomst van het onderwijs in Nederland. Een opmerkelijke video is verschenen op YouTube van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Hieron wordt rechtstreeks een oproep gedaan om mee te praten over de toekomst van het onderwijs in Nederland.
“Een kind dat in 2014 voor het eerst naar school gaat, solliciteert rond 2032 naar een eerste baan. Leert dit kind nú op school wat het dan nodig heeft om een vliegende start te maken? En hoe bereiden basisscholen en middelbare scholen kinderen optimaal op deze uitdagingen voor? Tijd voor een gesprek rond de vraag: wat moeten kinderen leren op school zodat ze klaar zijn voor hun toekomst? Iedereen met ideeën kan deze delen via #onderwijs2032. Alle ideeën over de onderwijsinhoud zijn welkom. Discussieer mee op social media en op www.onderwijs2032.nl”
Alexander Stakenburg (bekend van o.a. Een van ons en de organisatie Christenen voor Onderwijsvrijheid) vraagt zich bijvoorbeeld af:
“Stevenen we hiermee af op een ?#?nationaalcurriculum??
Er zijn al geluiden in die richting geuit in de Tweede Kamer.
Waarom zou je wel, waarom zou je niet?
Waarom bepaalt de overheid kerndoelen voor het onderwijs?
Wat is het verschil tussen dit initiatief en een nationaal curriculum, en kerndoelen zoals ze de laatste jaren in Nederland gelden?
Zijn er alternatieven?”
Nu is de tijd om mee te praten over dit onderwerp en Sander Dekkers te laten weten waar hij de plank heeft misgeslagen; maar belangrijker nog: waar het in de toekomst naar toe moet!
Bekijk het filmpje op Youtube.
Gebruik op sociale media de hashtag #onderwijs2032.
En kijk op de speciale website.