Een nieuw RK-media-initiatief is donderdag gelanceerd. Programmadirecteur is de 46-jarige mediapriester Roderick Vonhögen. Het initiatief heeft de bijzondere naam Trideo gekregen. Een nieuw RK-media-initiatief is donderdag gelanceerd. Programmadirecteur is de 46-jarige mediapriester Roderick Vonhögen. Het initiatief heeft de bijzondere naam Trideo gekregen.
Trideo
Trideo is een nieuw katholieke media-initiatief dat met compacte en aansprekende producties op een verrassende manier verbinding en verdieping wil bieden aan zowel katholieken als niet-katholieken in Nederland, Vlaanderen en daarbuiten.
De naam Trideo (spreek uit “Trídeo”) verwijst zowel naar de verschillende audiovisuele media (T-televisie, R-radio, I-internet), maar roept vanwege de katholieke identiteit van het initiatief ook bewust de associatie op met de Drie-ene God.
Trideo is een initiatief van social media deskundige Robin Effing, managing director Olaf Bruggeling en mediapriester Roderick Vonhögen.
Geloven thuis: zo worden kinderen enthousiast
Eén van de doelgroepen waarop Trideo zich richt, is die van de gezinnen. Veel jonge ouders zoeken op internet naar tips en ideeën rond opvoeding en onderwijs. Als het gaat om het doorgeven van het geloof weten veel ouders vaak niet goed waar ze moeten beginnen. Daarom maakten we een filmpje waarin Marjet de Jong van ‘Geloven Thuis‘ vertelt over het verrassende effect van het “Geloofskoffertje”.
“Denkt u dat we meer van dit soort filmpjes zouden moeten maken? Wat vindt u van het idee van het geloofskoffertje? We zien uit naar uw feedback in de reacties!”