Een slordige 40.000 mensen lieten zondag 10 mei in de Italiaanse hoofdstad Rome hun stem horen vóór het leven door mee te lopen met de Mars voor het Leven. Vlak ervoor ontving de Italiaanse president een petitie tegen de invloed van de ‘genderideologie’ in het onderwijs. Een slordige 40.000 mensen lieten zondag 10 mei in de Italiaanse hoofdstad Rome hun stem horen vóór het leven door mee te lopen met de Mars voor het Leven. Vlak ervoor ontving de Italiaanse president een petitie tegen de invloed van de ‘genderideologie’ in het onderwijs.
180.517 steunbetuigingen
De petitie werd vorige week al aan de Italiaanse president Sergio Mattarella aangeboden in het kader van een pro-lifeconferentie. De petitie tegen de toenemende invloed van de ‘genderideologie’ in alle niveaus van het Italiaans onderwijs werd door 180.517 Italianen getekend en gesteund door 41 organisaties van ouders. In de petitie, getiteld ‘Voor een gezond onderwijs over seksualiteit in de scholen’, wordt de staat gevraagd “de rol van het gezin te respecteren in de opvoeding van kinderen in zaken van affectiviteit en seksualiteit”.
Minister van Onderwijs annulleert twee geplande ontmoetingen
“We zijn blij dat president Mattarella zich gevoelig toont voor gezinszaken en de opvoeding van onze kinderen”, aldus pro-life leider Antonio Brandi, tegen LifeSiteNews. Hij vindt het echter zeer triest dat het in de twee maanden dat de bijna 200.000 handtekeningen zijn opgehaald, niet is gelukt een afspraak te maken met de minister van Onderwijs. Dhr. Giannini zei twee geplande ontmoetingen af terwijl hij eerder had toegezegd dat ouder-verenigingen zouden worden geraadpleegd en dat enkele richtlijnen voor scholen, gebaseerd op de genderideologie, zouden worden herschreven.
Kernpunten
De initiatiefnemers hebben in de petitie als belangrijkste punten opgenomen dat de staat “de rol van het gezin respecteert in de opvoeding van de kinderen in affectieve en seksuele onderwerpen” en dat de staat “de constitutionele definitie hanteert van het gezin als een natuurlijke gemeenschap die gebaseerd is op het huwelijk”. Daarnaast vragen ze de overheid “alle leerlingen te leren de waarde en schoonheid te herkennen van biologische seksuele verschillen en hun te leren de lichamen van anderen te respecteren en de ook om de tijd van hun affectieve en seksuele volwassenwording te respecteren”.