Dove promoot vaderschap in reclameIn een vernieuwde Amerikaanse reclame­spot van Dove voor de Super Bowl staat het vader­schap centraal. In reacties op diverse Amerikaanse blogs en websites laten mannen weten dat deze commercial hen tot tranen toe roert. In een vernieuwde Amerikaanse reclamespot van Dove voor de Super Bowl staat het vaderschap centraal. In reacties op diverse Amerikaanse blogs en websites laten mannen weten dat deze commercial hen tot tranen toe roert.

Dove promoot vaderschap in reclame“Toon een vader deze advertentie en je zult een volwassen man doen huilen”, is een veelvoorkomende reactie, net zoals “deze reclame laat zien hoe belangrijk het is voor een vader om er te zijn voor zijn kinderen”.

Sterker

In de commercial, waarin kinderen om en naar hun vader roepen met ‘dad’ of ‘daddy’, staat de vraag centraal “wat maakt een man sterker?” Volgens Dove Men+Care maken het houden van en het zorgen voor je kinderen een man sterker.

Sint-Jozef

De reclamespot sluit aan bij wat paus Franciscus onlangs herhaaldelijk zei over het beeld van St.-Jozef als beschermer van het Kind Jezus. Volgens de paus is dat een model dat nagevolgd moet worden in het vandaag de dag verdedigen van het gezin tegen “de nieuwe ideologische kolonisaties die zijn identiteit en zijn missie bedreigen”.

Vernieuwde versie

Dove heeft speciaal voor de Super Bowl, de finale van het American Football op zondag 1 februari, een vernieuwde versie van deze commercial uitgebracht. Naar verluidt betaalt producent Unilever bijna 9 miljoen dollar voor het uitzenden van de reclame tijdens de Super Bowl. Dertig seconden tv-advertentie tijdens de American Football-finale kosten bijna 4,5 miljoen dollar.

Vorig jaar juni, vlak voor Vaderdag, bracht het merk van verzorgingsproducten al een soortgelijke reclame uit om het vaderschap te vieren. (Katholiek Nieuwsblad)

De Super Bowl 2015 reclame

De vaderdag 2014 reclame